در آخرین گزارشهای مربوط به شرکت علی بابا آمده است که قرار است علی بابا بزرگ ترین شرکت تجارت الکترونیک در لیست بازار هنگ کنگ قرار بگیرد.
با توجه به داده های آماری، بخش تجارت الکترونیک چین رشد بیشتری را با توجه به رقابت های شدیدی میان کسب و کارهای آنلاین انتظار دارد.
در آمارهای ارایه شده آمده است در سه ماهه نخست حجم فروش این بخش در حدود 2.4 تریلیون یوان بوده است که نسبت به سال گذشته 45 درصد شاهد افزایش در این بخش بوده ایم.
قابل توجه است که بازار تجارت الکترونیک چین در حال حاضر تحت سلطه شرکت بزرگ علی بابا و بازار خرده فروشی آن تائو بائو است.
دیگر شرکت کنندگان حاضر در رقابت تجارت الکترونیک شامل "تن سنت"،"360 بای"، "آمازون" و "دانگ دانگ" می شوند، که همه آن ها با هم کمتر از یک چهارم سهم بازار را در اختیار دارند.
امروز برای فهم عمیق بخش تجارت الکترونیک چین برای علاقه مندان لازم است تا در بخش شرکت علی بابا و تائوبائو مطالعه بیشتری داشته باشند.